Featured Post

▶︎ NEXT EVENT・これからの予定

2022/03/31

WE LOVE SPORTS ANIME zine

香港の、ZINEのインディペンデント出版を行なっている『The Pickled Paper
ZINEプロジェクトのファンジン「WE ❤️ SPORTS ANIME」に参加しています。

現在、4月17日までプレオーダーを受け付けております。

I participant to the FANZINE " WE ❤️ SPORTS ANIME " by the independent publisher of zines The Pickled Paper from Hong Kong. Now they're accepting Pre-order until 17th April.


このZINEでは各アーティストが好きなスポーツアニメ作品をピックアップし、熱意を語っています。私の友人である香港のイラストレーター Pearl Law が発起人でありThe Pickled Paperのオーナーでもあります。今回Pearlからお声がけいただいて参加しました!

リソグラフによる2色の印刷方法で、質感のある一冊に仕上がる予定です。



私は「潔癖男子!青山くん」という、原作はジャンプ系で2017年にアニメ化された作品を扱いしました。一見、スポーツなの?と言われますが、れっきとしたサッカー作品なのです。
一番共感した部分は「潔癖」なのですが(この点は今のコロナ禍にぴったり!とPearlに突っ込まれてしまいました笑)、作風やサッカーに向き合う心にも惹かれたのが今回のピックアップにつながりました。多くのスポーツアニメ作品からするとマイナーかもしれませんが、ご覧いただけますと嬉しいです。

My illustrator friend in HK Pearl Law who founded The Pickled Paper, she invited me to this project. The zine would be 2colours by riso printing, I can't wait for the quality too.
Although the participants choose sports anime works in the zine, my choice is 「潔癖男子!青山くん (English: The Cleanliness Boy! Aoyama-kun)」which anime was broadcasted in 2017. It looks like 'sports?' but it can see power/feelings for the football via this work. 

出版元 The Pickled Paper のwebsite・ZINEのオーダーはこちらから
The website of The Pickled Paper, and ORDER here!
https://www.thepickledpaper.com/