Featured Post

▶︎ NEXT EVENT・これからの予定

2014/11/30

イロイロダイアリー:二週目11/21〜26



河原奈苗個展「イロイロダイアリー」二週目の様子です。
私個人としては好きなようにしたこの二週目の方が好きです(仕事は描く内容が先方で決められてしまうので)。
The second week of my show, those were original works. I preferred this one because I could do freely and the illustration job is already decided what we draw.


(ああ指短くてすんません・・・でも手がこれしかないのです;;)
この二冊が例のダイアリーです。
These two notebooks are that I always use for the picture diary.











自分でも謎に思う「ゴールデントーフ」
この時期よくお豆腐食べたんです、冷や奴に湯豆腐、サラダにも入れたしお味噌汁にも入っているし・・
最近がっつり食べてないです。食べよう!!
This is Golden Tofu. weird title. I often ate anything of Tofu this time... just tofu, tofu pot, salad, miso soup etc... but I eat it a little recently, want to eat more!





イロイロダイアリーを付けていくことによって、自分が見えてくるような気がしてます。私は仕事に集中すると自分の事がわからなくなり、ということがよく起きるのでこの絵日記を付けていてとても良かったなと思っています。これからも続けます。まだまだ全然足りないものね。展示終わって、いつもはぐで〜っと疲れた〜年末だ〜掃除だ紅白だ〜とかしているような気がするんですが、今回は全然そんな気がなく、早く次に行きたいし色々計画ねったりしたいとか思ってます。ある意味この個展が上手く行かなかった部分があるという事も示しているのではないかと思います。終わった感がないんですよね。まぁこれはこれで今年2014年の経験と思い出。そんな展示会を楽しんで下さった皆様にとても感謝しております。今回応援のお言葉を頂きました。これからももっと楽しく面白くかわいらしい作品作りに専念していきますので、応援よろしくお願いします!
そしてギャラリーcommuneのスタッフの皆様にも感謝しています。来年6月に一旦店舗を閉めるとのことでとても残念。
こちらで二年の間に三度も展示会をさせて頂いて、その間色んなことを教えて頂きました。まだ6月までお時間あるのでたくさん遊びに行こうと思います!

早速ですが、一点立体系の作品を今日の朝に完成させました。
その作品は来月クリスマスまで展示をする予定です。
またお知らせします。

今回展示をさせて頂いたギャラリー様:commune
http://www.ccommunee.com



The diary - I could confront me. I sometimes get confused when I'm busy for my job, but this diary helps me what I think, feel and like. Although I was always tired after my exhibition, I didn't feel it this time. I now feel my willingness to create new things, I really want to go for the next. So I think this show wasn't good for me. BUT I really appreciate to everybody and the gallery, many thanks! I'll try to make more great works for everything.
Anyway, I completed one work this morning which is for Christmas exhibition next month. I'll update it soon!