Featured Post

▶︎ NEXT EVENT・これからの予定

2012/07/25

Thanks for my show in London




先週無事にThe Haberdasheryでの初個展が終了しました、見に来てくれたお友達やお客さま、普段からカフェに通っているお客さま、そして展示をさせてくれたカフェのスタッフのみなさまに感謝しています。

Last week my first solo exhibition was successfully finished! I really really appreciate to... my friends and visitors, people who often come to The Haberdashery, and also stuffs!!


呆れるほどの犬だらけのこの展示、ワガママな内容だと思いますが、たくさんの方が楽しんでくれたようで初めての個展でヒヤヒヤでしたが私自身も安心して終えることができました。私はまさか、ロンドンに来て「日本シック/ホームシック」ではなく「犬シック」になるとは思いませんでした。来たばかりの頃は毎晩、ナナが夢にでてきて泣きながら目を覚ますということを繰り返し、日が経つにつれて治まってくるものの常に「ナナに会いてえ〜〜」と思ったりつぶやいたり・・・そんなこんながありでも結果的にこれらの作品が生まれました。悪いことではないと思います。

The topic of the show was quite my own feeling by missing my dog friends in Japan, I didn't expect I've missed my dog Nana since I came to London ( I think people normally feel Japan or Home Sick). Three years ago I used to have dreams which I saw Nana and woke up with my tears. I still say 'I wanna see her!' in my recent days but it influenced my illustration work, good effect.


土曜日にはYAOMARTも無事に終わり、次に出展するイベントに向けて新たに進むことができそうです。(この日、オリンピックトーチ見たよ!)ちょっとずつウェブサイトも更新しています、何卒よろしくお願い致します。

Also YAOMART was finished last Saturday, I can get ready for the next new events. (I saw Olympic torch relay!) I'm slightly updating my website too, please get in touch!