Featured Post

▶︎ NEXT EVENT・これからの予定

2013/07/09

クリエイターEXPO:ありがとうございました。



3日から三日間東京ビッグサイトで国際ブックフェア、電子出版EXPO、ライセンシングジャパン、プロダクションEXPO、コンテンツ制作・配信ソリューション展と同時開催されたクリエイターEXPOが金曜日に終了しました。会期中、私の作品にご興味をお持ち頂き名刺交換やお話をさせて頂いた皆様、本当にありがとうございました!出展していたイラストレーターさんでお話したりカタログを交換してくださった皆様、本当にお疲れ様でした。

ブースの写真は・・・撮るのをすっかり^^;ブースにでかでかと名前があるのでそれが写真に入るとちょっと恥ずかしいな〜とチキンでした。今回、コンタクトを取ってみたい企業の方に偶然にもお会いできたのも嬉しかったです。会場ではどのようなことを準備すればいいのか想像ができず、前日までてんやわんやでしたが微量でも作品をビジネスの場でプロモーションできたのはいい経験でした。その日が終了する度に次はこうしてみようと考えることもありました。


From 3 to 5 July, I attended to Creator Expo Tokyo was held with International Book Fair, eBooks Expo, Licensing Japan, Production Expo, Content Creation & Delivery Solution Expo. I very appreciate to talk with visitors, could meet some companies which I would like to contact. It was hard to imagine how to set up for my promotion but a good experience to consider for the next. Also I was glad to meet with illustrators, we can share more informations :)







EXPO終わって次の日の土曜はマルプデザインさん主催のワークショップ「寺子屋マルプ 形容詞を描く」に参加してきました。引きこもって作品を作るのもいいけれどたまには外に出て他の人と一緒に違う制作をしてもいいんじゃないかな、と、純粋に思って参加してきました。一つ形容詞のテーマを決めて、その本を作る。9月初旬にgalleryDAZZLEさんにて一週間展示会もあります。それまで制作。この日は始めにフルーツバスケット、終わってから懇親会もあって楽しかった〜9月の展示会、ぜひ遊びにきて下さい。またお知らせします!

After the expo, I joined a workshop 'drawing adjective (not sure this is good for expressing in English)' by design company Malpu Design. I think this opportunity with other artists brings new ideas as I always work by myself. This workshop takes to exhibition at galleryDAZZLE in Tokyo in September and participants must complete the works that is to make a book by drawing adjective. It was so exciting day, we played Fruits basket turnover then went for a drink after the workshop. I'll let you know about the show again! :)