Featured Post

▶︎ NEXT EVENT・これからの予定

2013/10/18

three days holiday


先週末は三連休。学校がある人の多くは運動会かな?
(私の小学校はいちょう祭という名の文化祭でした)
家でだらだらするかと思いきや、土曜は友達に誘われて鎌倉へ小さなコンサートへ行きました。
TUBOMI HOUSE - 蕾の家(由比ケ浜)

Last weekend, it was three days holiday in Japan. Normally it's Sports day and lots of schools have sports festivals. My friend took me to Yuigahama (Kamakura) for seeing a small concert. A friend of my friend belongs to a classic band, they played from Classic to Jazz/Modern/ Pops... was very wonderful!




ここ↑

古民家で。友達の友達が三人で組んでいてクラシックからモダン、ポップス、ジャズも演奏。
情緒あり楽しさありのすてきな時間でした。
蕾の家:http://www.viajes-jp.com/index.html





日曜はお世話になっているViolet and Claireへ。京都へ移動とのことでこの日は送別会でした。私は時間がなかったので会の前にちょこっと挨拶を。私はこのお店と店主のすみれさんにお会いして一年満たないのですが、委託も含めすごく印象に残っています。京都に行ってしまうのはとても寂しいけれどこれからの活動も楽しみにしています!

on Sunday I went to Violet and Claire to say goodbye as it is going to move to Kyoto. It was less than a year to met  this shop and the shop owner Sumire though, I was impressed anything here. it's very sad it's moving but I'll always look forward to updating from Violet and Claire.







来月末に開く個展の準備もしています。
Working in a progress for my solo exhibition next month.



未完だよ。
not completed.






ハローウィーンだね。
月曜日、友達が参加していたグループ展の帰りにぱちっと。
I took this after visiting a group show which my friend exhibited.