Featured Post

▶︎ NEXT EVENT・これからの予定

2011/12/23

Happy Hanukkah !


Yesterday was the second day of Jewish holiday Hanukkah (Chanukkah), I could join tiny bit as my host family is Jewish! 


昨日21日はユダヤ教の年中行事のハヌカーの二日目でした。私のホームステイ先がユダヤ人のご家族なのでちょっと参加させていただきました。


 















Then they eat potato pancake Latkes and donuts (I ate Latkes, was nice!)

こんな感じでキャンドルをつけて、ラトケスというお芋さんのパンケーキ(キャンドルの右側にあるやつ、おいしかったよ)とドーナツを召し上がる感じ。
















I didn't see kids play Dreidel this year. They played this, Beyblade instead...

確かハヌカーの時、コマで遊ぶみたいなのあったけどこの子達はベイブレードをしてました。なぜに笑 楽しいからいいけど




After this, I went to see MaeDave (Mae and Dave).
We exchanged Christmas cards, had a chat, see their session...
It was lovely night, MaeDave!

そしてMaeDaveに会って来た、今年最後です。
クリスマスカード渡して、話して、セッション見て
素敵MaeDave