Featured Post

▶︎ NEXT EVENT・これからの予定

2010/12/16

MY SKETCHBOOK PROJECT

  























Finished! to draw.
It includes my memory, and followed to theme '...you'd be home by now.'
which was supplied by Art House Co-op.
That's quite nice for me, I still want to know about my self.





















My home isn't only Aobadai (my homw town) in Japan,
and also everywhere which I've been connected, is home to me!
I took there pages so will upload them to Flickr...maybe?




I'm telling about my future plan, and show:

///8th January is my birthday, so
I'm planing to have a tiny stall at Backyard Market in Brick Lane.
( but I have to pay for it first)
As I don't like to be main person at the party or something,
I'd like many people can come and look at my illustration,
that makes me very happy!

///I'm considering to open my shop at Etsy.
There will be put my greeting cards and also artworks.

///I may go back to Japan next April, and stay until July.
In July, I'll come back to London.

///During I'm in Japan, I'm going to have an exhibition in mid-June
with my Japanese friend Yoko Miura (you can check her website
from my 'about' page).
We have a discussion once a month using Skype,
it hopefully goes well!



Finally,  I joined Inbox (12) that is a fanzine of our favourite spot by each illustrators.
My chosen spot is Tokyo, and I illustrated Harajuku area.
I'm looking forward to receive completed the zine.






スケッチブックの・・・プロジェクト
一冊描ききりました。
ほぼ私の人生丸出しになってます。
でもこういう故郷をテーマに描くというのも
自分が知れて楽しいですね。

すごく恥ずかしいかもしんないけど

横浜の青葉台(駅からは離れてるけど)が
実家なんですがそれも含めて自分が 'home'と感じる
ものはなんでも詰め込みました。
写真撮ったりしたので今度Flickrに載せますたぶん



そして今後の予定なんですが:


1:来月1月8日は私の誕生日でございます。

(こちらの方は誕生日迎える方が、パーティを開くんですよね。
レストランを貸し切ったり、なんか色々)
 パーティとか飲み会がもともと苦手なのと、
自分という人間がメインになるのって嫌いなんですね、
なのでだったらマーケットで展示しちゃえ!
ブリックレーンのありゃ、私の誕生日かぶってる!
どーんと展示しようぜふー!という個人的なノリで

私自身より作品を見てもらえる方が私は幸せなので

Brick LaneのBackyard Marketにての一日展示を
企画中。進行中なんだけど先に場所代払うんだ。



2:ちょっとオンラインショップ開くかもです。
Etsyで でもまだわかんない

3:来年一時帰国しま 4月くらいから7月頭。
7月にまたロンドン戻りたいです。
(三ヶ月長いな・・・もっと短くしようかな。未定過ぎる)


4:日本いる間、6月中旬東京で展示予定。
お友達の三浦瑶子ちゃんと二人で、今、月一でスカイプで
計画中。彼女のサイトへは私のサイトのaboutってところから
飛べます。


最後に、この前 Inbox (12) という冊子・・・日本語では
なんていうんでしょう、Fanzine/ Zineというの
訳みるとと同人誌だけど、同人誌でいいのかな?
ジーンです!ジーンに参加させて頂きました。
各作家の好きな場所ということで
最初はロンドンで依頼されたんですが、
東京にしてくれました。
もうそうしたら原宿しかでてこなくて
原宿は今はもうかなり変わってしまったけど
私が小学生の頃とかかなりのおしゃれ街に見えましたね。
そんな気持ちを込めて作品を提出しました。
出来上がるの楽しみっす。