Featured Post

▶︎ NEXT EVENT・これからの予定

2016/02/14

ワークショップに行ってきました


先日Loftworkさんに誘われて渋谷のFabCafeで刺しゅうミシンのワークショップに参加してきました。今回は実験という形でしたので本作品は作れずでしたが、今後の課題にとても役立てる充実した時間でした。今回お誘い頂いたLoftworkのスタッフのみなさまに感謝です。

I went to the embroidery machine workshop at FabCafe as I was invited by Loftwork. This time was just the experiment but it was a grateful time to create new works.






まずはデータ作り。今回この作品の一部を使いました。
Firstly, making the data. I used a part of this one.




Start!



おお・・・形が出てきました。





サイズが10㎡で58分でした。
Size is 10㎡, and the time is 58min.




時々色を間違えてるけど、こんな感じに仕上がりました!
綺麗ですねー。この経験を元に制作していこうと思います。
Wow, beautiful! Some times the colours are wrong but nice.
I look forward to making new things.






FabCafeでは色々なことしてて、この日はドローイングのイベントがあって偶然友達がいたので一緒に参加させて頂きました。
楽しかったー。
FabCafe always has lots of fun event. This day was drawing course, so I joined that after embroidery workshop. Accidentally my friend was there. It was very enjoyable time to draw with other people :)