Featured Post

▶︎ NEXT EVENT・これからの予定

2013/09/26

one week holiday in London part2


前回の続き。
三日目はロンドンの友達MaeとAlecの結婚式でした。二人とも私がロンドンの語学学校に通ってた2009年頃からずっと友達で(Maeは私のクラスの先生)、式の招待状デザインを私に頼んでくれました。白鳥のカップルをモチーフに楽しくファンシーなデザインで私も気に入ってます。

It continues from the last one. Third day in London was my friends Mae and Alec's wedding. Mae was my teacher at the language school in London, we're very good friends since 2009! I'm really pleased to  design for their invitation cards. I quite like it having fun and fancy.




式の後はロンドンバスルートマスターがお出迎え。パーティー会場のパブまで送ってくれました。
Route master took us to the next place after the ceremony.



ドレスは語学学校時代同じクラスだった日本人のゆりこちゃん。ゆりこちゃんはファッションデザインをしていて今もロンドンに住んでいます。ゴールドがメインカラーでキレイだったな。

My Japanese friend Yuriko who was same class during the language school in 2009 and still lives in London. She designed Mae's dress with gold as main colour. Beautiful, isn't it?




食事の後はダンシングオールナイト(実際は深夜1時まででしたが)!
It was dance all through the night after the meal (it was finished at 1am actually) !







その後は観光&友達に会うことにしていました。
友達何人かとLONDON ART BOOK FAIRヘ、初めてのフェアと初めてのWhite Chapel Gallery。三年半もいたのに!東京のとはまた雰囲気が違う。ちょっとお固く見えたかも。Sara Wicksさんのミニ作品(狼)をゲット。その後友達に誘われてBroadway Market School Yardへ。イラストレーターのKatrina Wightさんから素敵なカードを頂きました。毎週土曜日にマーケットを出しているようで犬をメインにしたとても繊細でポップなアイテムを販売してます。犬繋がりということで友達が私に紹介してくれました◎

I looked around London other days, firstly I went to LONDON ART BOOK FAIR with my friends. It was my first visiting to White Chapel Gallery, I know I was living in London for 3 years and a half though! I got small picture of a wolf by Sara Wicks. After that, one of my friends introduced an illustrator Katrina Wight who also draws dogs, she has a stall at Broadway Market School Yard to supply her lovely items every Saturday.



wolf artwork by Sara Wicks



poodle cards by Katrina Wight / lovely ornament is from my friend Hayase






別の日にはV&Aに行きました。V&A Illustration Awards 2013Club to Catwalk展Memory Palace展で少し前のファッションとイラストを見てきました、それぞれまだ開催されてるのでロンドンにいる方はぜひ。

The other day, my other friend and I went to Victoria and Albert Museum to see some exhibitions - V&A Illustration Awards 2013Club to Catwalk, Memory Palace, could see fashion history and recent illustrations. I recommend these shows are still ongoing.




Places I visited / 行った所リンク

White Chapel Gallery: http://www.whitechapelgallery.org
LONDON ART BOOK FAIR:
http://www.whitechapelgallery.org/book-fair/the-london-art-book-fair
Broadway Market School Yard:
http://www.broadwaymarket.co.uk/index.php
Victoria and Albert Museum: http://www.vam.ac.uk








帰国の前日までロンドンでの友達にあったりして忙しかったけど、みんなの近状やロンドンでないと話せない話ができて楽しかったです。ホストファミリーにも会えました。みんなありがとう。当分そんなすぐには行けないけれど、また行きたい。今度はもっと余裕持って他の地域に観光にも行けたらいいね!

Although I was madly busy to walk around and see my friends till the day before departure, such a nice time to talk with my friends! It was lovely to see my host family again! Many thanks for all. I can't come back soon but I'd love to. Hope I could visit other places in the UK too.