Featured Post

▶︎ NEXT EVENT・これからの予定

2013/03/20

CD artwork



こちらの記事でちょっとだけお見せしたお仕事が完成しました。
CDのアートワークを担当させて頂きました。歌い手さんは竹内佐輪子さん。代官山サンデーセッションという企画に遊びに行ったときにお知り合いになり、佐輪子さん普段は歯科医ですが、歌も歌います。CDリリースのためにデザインをする人を探していたそうです。こんなにキレイでクールビューティーな方なのに(初対面のとき、ちょっとビビってました笑)、お話するとのんびりほんわかしていて、とても真面目な方でした。20日水曜(本日)に都内でライヴがあります。佐輪子さんもうすぐボストンに行ってしまうので、これがラストライヴ。そういうと寂しいけれど、楽しんできます。


My recent work has finished which I posted before. I worked for CD artwork design, the singer is Sawako Takeuchi who normally works as a dentist but sometimes sings. She wanted a designer to make her first CD. I felt nervous a little because she looks cool beauty, but she's warm and calm and also very honest person. I met her at Daikanyama Sunday Session. She's going to Boston soon, so she's having a final gig in Tokyo today before leaving. It sounds a bit sad, however, I'm going to see it :)




お彼岸ですね。4年ぶりにお墓参りに行ってご先祖さまにご挨拶に行きました。昨年母方の叔母が亡くなり、事実上、ここで久しぶりの再会となりました。トイレという字が夕日とミスマッチになっちゃいました、でも嫌いじゃない。

This week, it's equinoctial week in Japan. I visited to graves for greeting to my ancestors with my family. I hadn't been there as I was in London over three years. Last year my aunt (my mom's older sister) passed away, so I could see her again at her grave. I took this photo there, I don't mind that it's able to see a word of toilet (トイレ) ...